24 Ocak 2009 Cumartesi

Volkan bekiroğlu.


Volkanın röportajından kısa alıntı.
Turkcell Süper Lig'in en tecrübeli sol beklerinden biri; Volkan Bekiroğlu. Adanaspor'da başlayan kariyeri boyunca Gaziantepspor, Trabzonspor ve Malatyaspor formalarını giydi. Futbolu, şimdiki takımı Bursaspor'da bırakmak istiyor. Teknik direktörlerin takıma katkısını yüzde 25 civarında görüyor ama yine de "Her şey futbolcuda biter. Maç günü moralsiz olursan, güçsüz olursan, doğru taktik verilse bile uygulayamazsın" diyor.
Futbolcu olmaya nasıl karar verdin?
Ben aslen Adana'nın Kadirli ilçesindenim. Çocukluğumdan beri futbol oynamaktan başka bir şey yapacağımı asla düşünmüyordum. Kardeşim Serkan da futbolcu. Adanaspor'da iki sezon birlikte oynadık. Hatta Trabzon'a da gelecekti ama sakatlandı. Şimdi Karşıyaka'da futbol yaşantısını sürdürüyor
29 yaşında olmana karşın kariyerin dört takımla sınırlı. Bursaspor'a gelene kadar nasıl bir rota izledin?
Futbola 1991 yılında Adanaspor altyapısında başladım. İlk hocam Gündüz Tekin Onay'dı. İlk maçımı Beypazarıspor'a karşı oynadım. Sırasıyla yıldız, genç ve A takımda forma giydim. 1999-2000 sezonuna kadar Adanaspor'da top koşturdum. Ardından Gaziantepspor'a transfer oldum. Ciddi bir sakatlık geçirdiğim için tam anlamıyla verimli olamadım. Gaziantepspor'dan sonra yeniden Adanaspor'a döndüm. Yine bir çıkış yaptım ve bu kez Trabzonspor'a transferim gerçekleşti. Bordo-mavili takımdan ayrıldıktan sonra yarım sezon Malatyaspor'da oynadım. Hagi kadar asist yapmıştım
Geçmişte daha ofansif bir oyun karakterin vardı ve seni daha sık hücumda görüyorduk. Bu durum sistemden mi kaynaklanıyordu?
A takıma çıktığım ilk dönemlerde 3-5-2 sistemi yaygındı. Beşlinin solunda oynuyordum ve daha çok ofansif görev yapıyordum. Biraz daha özgür oynuyordum. Ziya Hoca ile birlikte 4-4-2'ye adapte oldum ve defans yapmasını öğrendim. Bursaspor'da savunmaya bayağı iş düştüğü için çok fazla ileri çıkamıyorum. Ama bir kanat oyuncusu olarak fırsat buldukça hücumu düşünmelisin. 1998'de ofansif açıdan çok verimli bir sezon geçirdim. O sezon Hagi 14 asist yapmıştı, ben de 13 gol pası vermiştim.Adana futbolu neden bu kadar kötü bir halde?
Adana gerçekten futbolu seven bir kent. 2.Lig'deyken bir Eskişehirspor maçı oynadık, 25 bin kapasiteli statta 35 bin seyirci vardı. O sezon şampiyonluğa oynuyorduk. Büyük özlem vardı. Nitekim o yıl mutlu sona ulaştık. Adanaspor-Adana Demirspor rekabeti de heyecanı körüklüyordu. Şimdi iki takım da kötü durumda. Adana Demirspor Lig B'de, Adanaspor ise batma noktasından son anda kurtuldu. Şimdi 3.Lig'de. Artık rekabet kayboldu. İki takım taraftarı birbirlerinin maçlarına bile gidiyor. Geçmişte böyle bir şey düşünülemezdi bile. Ben bu iki takımdan birinin en azından Lig A'da olması gerektiğini düşünüyorum.Bir gün yeniden Adana'da oynamak ister misin?
Gaziantepspor'da oynadıktan sonra yetiştiğim kulüp olan Adanaspor'a dönmüştüm. Şu anda 29 yaşındayım. Adanaspor da 3.Lig'de. Bu işler belli olmaz ama açık yüreklilikle söylemeliyim ki, futbolu Bursaspor'da bırakmak isterim. Çünkü burada çok mutluyum.

Hiç yorum yok: